Springest leeradviseurs: heb jij ze al gesproken?4 min read

Hoe wij voor jou het werk doen

Misschien heb je al een keer informatie via Springest aangevraagd. Dan weet je precies waar we het over hebben. Onze sympathieke experts die je bijstaan bij het vinden van de beste opleiding of training.

Het advies van leeradviseurs is:

  • kosteloos en vrijblijvend
  • persoonlijk
  • onafhankelijk
  • deskundig

Neem Nick. Hij werkt bijna 2 jaar bij Springest. Dagelijks spreekt hij mensen die op zoek zijn naar een opleiding, waardoor hij nu haarfijn aanvoelt hoe hij de persoon aan de andere kant van de lijn het beste kan helpen. Wat hij zelf geleerd heeft? Dat iedereen verschillend is en dus ook op een verschillende manier geholpen wil worden. Maar ook: dat iedereen geholpen kán worden. Want uiteindelijk gaat er niets boven menselijk advies. Om duidelijk te maken wat leeradviseurs doen, volgen hieronder vier voorbeelden van bezoekers die via Springest kozen voor een opleiding.

Als je druk bent, nemen wij je werk uit handen

Bart heeft haast. Met z’n telefoon op handsfree legt hij onderweg naar een klant duidelijk uit wat hij zoekt. Het belangrijkste is dat de training zo snel mogelijk plaatsvindt. Nick heeft al een idee welke opties het beste zijn. Na het gesprek voert hij een zoekopdracht op Springest uit en stuurt Bart twee opties per mail, waarin hij ook kort toelicht hoe de twee opties van elkaar verschillen. Beide hebben een startgarantie; dus als Bart een keuze maakt weet hij zeker dat hij met de opleiding kan beginnen. Na 10 minuten krijgt Nick al een kort mailtje terug: ‘Ik ben bij m’n klant, optie 1 is prima, schrijf jij me in?’

“Optie één is prima, schrijf jij me in?”

Bart, koos zijn training via Springest.

Als je vastzit, helpen we je vooruit

Samira heeft veel informatie aangevraagd over diverse korte trainingen en lange opleidingen. Nick heeft het idee dat Samira zich nog aan het oriënteren is, en misschien door de bomen het bos niet ziet. Dat blijkt ook als hij haar belt. Als Nick doorvraagt naar haar huidige werk, wat ze daarin mist en wat haar tegenhoudt, neemt ze de tijd om te antwoorden. Samira wil zich eigenlijk al heel lang omscholen, maar ze ziet op tegen de tijdsinvestering en de kosten. Ze spreken af dat Samira gaat uitzoeken hoe ze een nieuwe opleiding wil financieren, Nick zal een paar opties voor haar onder elkaar zetten en ze plannen een vervolggesprek in voor over twee weken. Het is een kleine stap, maar wel een stap vooruit.

Als je twijfelt, helpen wij je om de knoop door te hakken

Lizz is al ver met het maken van een keuze, maar ze zit nog met een paar vragen. ‘Zet maar op de mail,’ zegt Nick. ‘Dan zoek ik het voor je uit’. Er volgt een waslijst: over het rooster, de precieze locatie, de kosten van de lunch, het programma en het certificaat. Nick gaat aan de slag, belt een paar contactpersonen en bereidt zijn gesprek goed voor. Als hij Lizz spreekt beantwoordt hij al haar vragen. Maar ze blijft twijfelen. Nick besluit dat het tijd is voor een duwtje. ‘Deze opleider biedt de Niet Goed Geld terug Garantie. Als het niks is kun je gewoon je geld terugvragen. Denk er nog even over na, dan bel ik je morgen en help ik je in te schrijven.’ Dat helpt. Lizz hakt de knoop door, al kost dat haar moeite. Nick zegt niks, maar weet zeker dat ze van de garantie geen gebruik zal maken. Soms heb je gewoon een zetje nodig. Ook zo helpen we je groeien.

“Zet maar op de mail, dan zoek ik het voor je uit.”

“Nick, leeradviseur bij Springest”

Als je iets specifieks zoekt, hebben wij het al eens gevonden

Jago heeft vier brochures over projectmanagement, scrum en Prince2 aangevraagd. Hij werkt bij een klein reclamebureau waar hij leiding moeten geven aan projecten. Hij wil zich snel bekwamen op dit vlak, maar is huiverig voor een klas vol ‘corporate’ werknemers die het gewend zijn om in grote organisaties projecten te leiden. Nick vraagt zijn collega’s om advies en hij heeft geluk! Leeradviseur Milou blijkt dit onlangs voor een andere bezoeker te hebben uitgezocht en heeft toen een opleider gevonden die met kleine groepen werkt en veel aansluiting zoekt bij het werk van zijn cursisten. Nick stelt de training voor en schrijft Jago meteen in. Jago is blij en belooft na de training ook een ervaring achter te laten.

Tips om slim te zoeken

  • Mail ons je vragen, zo kunnen we alles goed voor je uitzoeken.
  • Neem de tijd om te bedenken wat belangrijk voor je is.
  • Gebruik de zoekfilters.
  • Let op of een opleiding startgarantie heeft.
  • Let op of de opleider de Niet Goed Geld Terug garantie biedt.
  • Lees de ervaringen van oud-deelnemers.

Wat heb jij nodig?

Ook jou kunnen we helpen me je leervraag. Plan een belafspraak, vul ons contactformulier in, stuur een e-mail naar info@springest.nl of bel ons op; 085 7440830.

Lijkt het je leuk om zelf mensen te helpen bij het vinden van de juiste opleiding? Bekijk dan hier onze vacature voor leeradviseur!


About the author

Sinds 2016 werkzaam bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *