Rondetafel: Nieuwe Manieren van Organiseren en Leren2 min read

HR(D) verandert. Het streven naar meer flexibiliteit in organisaties vergt namelijk aanpassingsvermogen van medewerkers en brengt uitdagingen omtrent duurzame inzetbaarheid met zich mee. Op 5 november a.s. organiseren Springest en Hutten een rondetafelbijeenkomst over nieuwe manieren van organiseren en leren. HR professionals en CEO’s gaan met elkaar om tafel om van gedachten te wisselen over nieuwe vormen van HR en HRD.

Er komen steeds meer nieuwe organisatievormen op die tegemoet komen aan de behoefte aan meer flexibiliteit. Google, Amazon en Spotify zijn allemaal voorbeelden van notoire bedrijven die op nieuwe manieren organiseren om flexibel, schaalbaar en succesvol te zijn. Maar ook meer traditionele of gevestigde organisaties, zoals banken en overheidsinstellingen, realiseren zich dat het anders kan en moet.

In Nederland hebben Springest (NRC Beste Werkgever van het Jaar, Nieuwe Helden) en Hutten (genomineerd voor HR-proffie) ook voor vernieuwende organisatiemodellen gekozen. Transparantie en leren centraal bij Springest met Holacracy en geluk centraal voor ontwikkeling en groei bij Hutten. Hoe dat werkt? En wat de uitdagingen zijn? Hierover gaan we graag in gesprek. De sessie vindt plaats bij Hutten in Veghel van 14.30 tot 17.30 uur.

Rondetafel ‘Nieuwe Manieren van Organiseren en Leren’

5 november 2015
14.30 – 17.30
Hutten, Veghel

14.30 – Ontvangst en Welkomstwoord
14.45 – Sessie 1: Holacracy, door Ruben Timmerman, oprichter/CEO bij Springest
15.15 – Discussiesessie

15.45 – pauze

16.00 – Sessie 2: Geluk centraal, door Malti Gangabisoensingh, HRD Manager bij Hutten
16.30 – Discussiesessie

16.45 – Break-out sessie – twee stellingen

17.30 – Afsluiting en borrel

Holacracy: dynamisch & transparant

Eén van de nieuwe manieren van organiseren waar momenteel veel over wordt gesproken is Holacracy. Dit is een nieuw besturingsmodel voor organisaties, waarbij autoriteit in een organische, platte structuur in ‘cirkels’ (teams) en ‘rollen’ (verantwoordelijkheden) wordt gedistribueerd over alle medewerkers. Iedere medewerker is hierdoor ‘manager’ van zijn eigen rollen en draagt zelf de verantwoordelijkheid voor het functioneren van deze rollen. Springest werd vanwege zijn focus op zelfsturing en leercultuur dit jaar verkozen tot NRC Beste Werkgever van het Jaar in de categorie ‘Nieuwe Helden’.

Zappos (USA) is op dit moment de grootste organisatie die volgens Holacracy werkt. Springest behoorde tot de eerste bedrijven in Europa die het implementeerden. Oprichter Ruben Timmerman vertelt over de uitdagingen die erbij horen en de rol die leren in zijn organisatie speelt.

Meer over Holacracy bij Springest

Geluk centraal

Hutten heeft als doel om Beste, Leukste en Gelukkigste (BLG) organisatie van Nederland te worden. Dit vormt dan ook de basis van hun HR-beleid. En het werkt: Hutten heeft het afgelopen jaar verschillende HR-prijzen en nominaties in de wacht gesleept. Zo won HR-directeur Pascal Verheugd de HRTop100 en werd het bedrijf genomineerd voor een HR-proffie.

Malti Gangabisoensingh, HRD Manager bij Hutten, vertelt meer over hun filosofie en hoe deze zorgt voor meer resultaat dan je vanuit competentiegericht beoordelen alleen bereikt.

Meer over Geluk bij Hutten

Ook werkzaam op het gebied van HR of HRD en interesse om deel te nemen?
Neem dan contact op met Sofie Angevaare van Springest via sofie@springest.com.

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *