Hoe zoeken HR professionals tegenwoordig naar opleidingen?1 min read

Springest heeft in samenwerking met het NIDAP onderzoek gedaan naar de manier waarop HR professionals naar informatie over opleidingen zoeken. Naast zoekmachines en de eigen websites van opleiders, bleken onafhankelijke media, vakmedia en social media ook van grote invloed te zijn.

Opvallend is dat de zoektocht naar informatie over opleidingen vooral online plaatsvindt. Verschillende type media komen daarbij aan bod voor verschillende doeleinden. Zowel zoekmachines als achtergrondartikelen en onafhankelijke platformen worden door HR professionals ingezet. Hieronder de meest gebruikte:

Springest meest geraadpleegde onafhankelijk medium

Onafhankelijke media spelen een belangrijke rol in de zoektocht naar de juiste informatie over opleidingen. Uit het onderzoek bleek dat Springest het meest geraadpleegde onafhankelijke medium is in de zakelijke dienstverlening (20.0%). Daarnaast is Springest ook het meest geconsulteerde onafhankelijke medium bij organisaties met meer dan 1000+ werknemers (29.6%).

Tabel populaire Websites voor Opleidingen

HR Rendement meest geraadpleegde vakmedium

Ook vakmedia spelen een belangrijke rol bij het inwinnen van informatie over opleidingen. Met name media HR- en P&O websites zijn populair onder de HR professionals. HR Rendement (21.1%) is het meest gebruikte vakmedium, 21% van de HR professionals gebruikt het in zijn of haar zoektocht naar informatie over opleidingen. Ook Intermediair (15.1%) en P&O Actueel (15.5%) zijn populair bij het oriënteren op opleidingen.

LinkedIn meest geraadpleegd sociaal medium

Ook sociale media zijn geïntegreerd in de zoekstrategie van HR professionals. 15.5% van de HR professionals gebruikt LinkedIn als bron om informatie over opleidingen te vinden. Met name de sectoren Zorg (22.2%), Non-Profit (24.0%) en Financiële diensten (21.4%) maken gebruik van LinkedIn voor hun zoekproces.

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Comments

  1. Wat is het % dat via zoekmachines zoekt?

    Hoe wordt gemeten? Ik neem aan dat er meerdere mogelijkheden naast elkaar gebruikt worden, dus dat het totaal boven de 100% uitkomt?

    Is er ergens een volledig onderzoeksrapport te downloaden?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *