Social Media Onderzoek 2011 onder Opleiders1 min read

Opleidingsinstituten maken nog weinig gebruik van social media om hun doelgroep te bereiken. Van de ruim 2400 bij Springest aangesloten opleiders gebruikt slechts 47,1% Twitter om haar opleidingsaanbod onder de aandacht te brengen. Facebook wordt nog nauwelijks gebruikt, zo blijkt uit ons onderzoek. Springest introduceert het Social Media Onderzoek, een tool waarmee u kunt kijken hoe u als opleider scoort op het gebied van social media. Bekijk uw eigen kerngegevens en vergelijk die met collega-opleiders. Springest Social Media Onderzoek Zonder gekheid: u twittert natuurlijk niet om te twitteren. Social media zijn uiteraard een middel om een doel te bereiken en niet een doel op zich. Een goede strategie voor het gebruik van social media kan de merkwaarde van een bedrijf verhogen. Voorwaarde is wel dat deze strategie goed aansluit bij de bestaande bedrijfsstrategie. Het is belangrijk om duidelijke doelen voor ogen te hebben en deze na te streven in het gebruik van social media, zo creëer je een eigen herkenbare stijl.

Om u hierbij te helpen, zullen wij binnenkort tips en trucs voor het gebruik van social media met u delen. Hou Springest.nl goed in de gaten. Heeft u ze zelf een goed werkende social media strategie en wilt u daarover vertellen? Laat het ons dan even weten!

Het Social Media Onderzoek is een momentopname, de opname van data was eind november.

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *