In de Eduhub LinkedIngroep: Wat bepaalt jouw keuze voor een trainingsbureau?2 min read

Springest heeft een eigen LinkedIn groep. Iedereen met interesse in de opleidingsbranche mag hier lid van worden en een mening geven in discussies die worden gevoerd.

Ook worden alle nieuwste artikelen en nieuwe vragen uit Vraag & Antwoord hier gepubliceerd.

Een compilatie van een interessante discussie:

Wat bepaalt jouw keuze voor een trainingsbureau?

Leuk! Je mag via je werkgever een training volgen. Je gaat op zoek naar geschikte trainingen bij verschillende opleiders. Hoe bepaal je vervolgens bij welke opleider je de training gaat volgen? En ligt de selectie bij je werkgever of magjedit zelf bepalen?

”Het is in veel gevallen nog zo dat een voorselectie gemaakt wordt door de HR afd( soms natuurlijk via Purchase afd). Dit veelal bij de grotere bedrijven. In mijn werk kom ik vaker in aanraking met individuen die zelf hun keuzes willen maken maar dan toch door bovenstaande beperkt worden. Waarom laat je de medewerker niet geheel zelfstandig kiezen voor een begrensd budget. Wat volgens mij nog veel belangrijker is dat welke trainer je kunt kiezen.”

”Onze ervaring is dat dit niet zozeer afhangt van het opleidingsniveau als wel van hoe een bedrijf de opleidingen georganiseerd heeft. Wij geven taaltrainingen (veelal individueel en maatwerk), en zitten bij sommige bedrijven “in de kaartenbak”, naast vele andere aanbieders.
Bij andere bedrijven (o.a. grote multinationals) mogen de indivuele medewerkers zelf op zoek naar een training, waarbij er van ons uit alleen contact is met de mdw zelf, en niet met HR. Soms moet er dan door een manager nog getekend worden voor akkoord, waarbij er dan alleen gekeken wordt naar de prijs, en niet naar inhoud en kwaliteit. Dat vind ik ook een interessante discussie: wie beslist, en op basis van welke criteria? ”

”Wij werken ook vanuit de cursist. Dit is nu net mijn dilemma, want uit commercieel oogpunt is het beter om vanuit de beslisser te werken. Echter wie is dan de beslisser?”

”Onze ervaring is dat steeds meer medewerkers een persoonsgebonden budget voor trainingen hebben. Daarnaast hebben zij dan de keuze voor het Trainingsinstituut. Ook merken wij dat medewerkers ter orientatie naar de ervaring van andere cursisten op Springest kijken. En natuurlijk op voorspraak van collega’s die ervaringen hebben met een trainingsinstituut.”

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *