Persbericht: Crisis staat persoonlijke ontwikkeling niet in de weg2 min read

Eén miljoen Nederlanders per jaar op Springest.nl

Van nul naar honderdduizend unieke bezoekers per maand, binnen één jaar. Van ambitieuze start-up naar een financieel gezond bedrijf met meerdere medewerkers. Internetbedrijf Springest bewijst amper 12 maanden na lancering van de opleidingenvergelijkingssite dat de crisis ontwikkeling niet in de weg staat. Integendeel lijkt het wel. Maar of het nu ondánks of dankzij de macro-economische tegenwind is, is nog even de vraag. Wat geen twijfel lijdt is dat  www.springest.nl inmiddels voor meer dan een miljoen bezoekers per jaar (!) een positief antwoord is op hun wens om zich te ontwikkelen via een opleiding, training of cursus.

De cijfers
De Funda van opleidingen, zoals oprichter Ruben Timmerman zijn website graag kenschetst, geeft in oktober 2009 overzicht van zo’n 13.000 trainingen, opleidingen en cursussen die Nederland rijk is. Stuk voor stuk handmatig ingevoerd door de 1000 opleidingsaanbieders die zich sinds de start hebben aangesloten bij springest.nl. Timmerman: “De duizendste opleidingsaanbieder die zich aan Springest verbindt, is natuurlijk een fantastische mijlpaal. Het stelt ons bovendien in staat een vijfde werknemer in dienst te nemen, in ons nieuwe pand aan de Singel in Amsterdam, zónder daarvoor investeringskapitaal aan te hoeven spreken.”

Opvallend
Zoals gezegd is het onduidelijk in hoeverre de globale economische malaise juist een gezonde voedingsbodem is. Opvallend is wel dat de meest bezochte cursussen zich bevinden in de categorie Persoonlijke Effectiviteit en Coaching. De vraag in de rubriek ‘Vraag & Antwoord’ waarin een opleiding tot budgetcoach wordt gezocht, is bovendien al maandenlang het meest populair.

Positief geluid in economisch zware tijden
“Een link met de recessie is uiteraard snel gelegd”, speculeert de jonge ondernemer. “Bij een ontslag staat een gedegen opleiding garant voor een sterkere terugkeer op de arbeidsmarkt. In andere gevallen kan de investering in kennis en vaardigheden baanverlies helpen voorkomen. Desalniettemin blijft het de vraag of Springest zich nog sneller ontwikkeld zou hebben in economisch gunstiger tijden. Het succes van Springest bewijst hoe dan ook dát er anno 2009 nog volop ruimte is voor goede, innovatieve start-ups. ”

Over Springest: Springest is een onafhankelijke vergelijkingssite voor opleidingen, trainingen en cursussen. Er staan zo’n 13.000 opleidingen op van 1000 aanbieders, verdeeld in 21 categorieën en 1100 onderwerpen variërend van marketing en veiligheid tot management en talen. Onder anderen Schouten & Nelissen, ISBW, Boertiengroep, SRM, NTI, Vergouwen Overduin, Capgemini Academy en IMK zijn partners van Springest.

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *