Oktober: 100 ervaringen, 26.000 bezoekers2 min read

Springest brengt transparantie in de opleidingsmarkt, en dan is het logisch om zelf ook transparant te zijn. We delen daarom graag onze ervaringen en cijfers. Afhankelijk van de drukte lukt dat misschien niet altijd even snel, maar hierbij wat cijfers van oktober 2008…

Ervaringen: een heel goed begin

Begin oktober lanceerden we de mogelijkheid om ervaringen achter te laten op Springest. Om onze bezoekers extra te motiveren doneren we voor elke ingevoerde ervaring €10,- aan Stichting Edukans, of een Knowington boekenbon voor de ervaring-invuller. Dat leverde in oktober zo’n 100 ervaringen op en daar zijn we erg blij mee.

Uit interviews die we met onze gebruikers houden blijkt dat ervaringen een belangrijke pijler zijn voor het oriëntatieproces. Het is wat een vergelijkingssite mogelijk maakt: een extra kwaliteitsoordeel van mensen die de cursus, training of opleiding daadwerkelijk gevolgd hebben. Daarbij is de motivatie vaak belangrijker dan het precieze cijfer: een genuanceerde ervaring wordt als betrouwbaarder ervaren dan een jubelverhaal of een afkraakreactie.

Doordat ervaringen op Springest prominent worden getoond op bijna alle pagina’s, profiteren de aanbieders die veel ingevoerde ervaringen krijgen. Tot nu toe doen met name LECTRIC (14), SRM (10), Lindenhaeghe en Schouten & Nelissen (13) het goed, en dat is ook te zien in de groei van hun bezoekersaantallen op Springest.

Bezoekers en opleidingen: groei zet door

In september hadden we, inclusief de lancering met bijbehorende piek in bezoekersaantallen, ongeveer 22.000 bezoekers. In oktober waren dat er bijna 26.000, samen bekeken ze ruim 100.000 pagina’s.

Ook in opleidingen, trainingen en cursussen groeiden we volgens verwachting. In september eindigden we met 3600 opleidingen, in oktober met 4500 en tot nu toe gaat november op dezelfde voet door. Gelukkig hebben we sinds kort iemand bij Springest die zich twee dagen per week bezig houdt met het invoeren van opleidingen voor onze aanbieders. Dat (of eigenlijk: zij) zorgt ervoor dat alles netjes en up-to-date blijft!

About the author

Bram Speelman is Marketing Lead Link en SEO-er bij Springest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *