Vacature: Single Point of Contact (Support / Adoption / Implementation) voor Springest Go Enterprise Learning Platform in Amsterdam

Maak jij van onze klanten fans? Voor ons zakelijke product zijn wij op zoek naar een Single Point of Contact (SPOC).
Springest is de grootste bron voor leren ter wereld. Je kunt er alles vinden om (verder) te leren als professional. Als werkgever zijn we door NRC is uitgeroepen tot Beste Werkgever 2014/2015 & 2015/2016 in de categorie Nieuwe Helden. Bovendien staan we in de top 100 van “ExO’s”: de meest schaalbare organisaties ter wereld, naast bedrijven als Airbnb en Uber.

Onze zakelijke klanten zijn onze grootste bron van feedback over hoe ons product beter kan worden. Ze helpen Springest bij het groeien in de bestaande en nieuwe markten. Bovendien zijn ze verantwoordelijk voor een belangrijk deel van onze inkomsten. Als SPOC (m/v) ben jij het gezicht van Springest en zorg jij ervoor dat onze bestaande en nieuwe zakelijke klanten fan worden, en blijven.

Ben jij technisch en commercieel en kun je onze klanten gelukkig maken? Lees dan verder!

Het ultieme doel van Springest, onze purpose, is dat iedereen ter wereld leert via Springest, om zo zijn of haar volledige potentieel te benutten. In Nederland bieden we al een overzicht van meer dan 40.000 trainingen van ruim 4.000 opleiders (wereldwijd zelfs zo’n 160.000 trainingen). Met 3 miljoen bezoekers per jaar zijn we veruit de marktleider in Nederland, en via dit platform gebruiken medewerkers van alle grote bedrijven van Nederland ons product al.

Voor de B2B markt (organisaties met 500+ medewerkers) hebben we daarom een SaaS-oplossing ontwikkeld: Springest Go. Als SPOC zorg jij ervoor dat de klanten altijd weten bij wie ze terecht kunnen met vragen, en dat ze altijd snel geholpen worden. Om zo hen te helpen van hun bedrijf een lerende organisatie te maken. Onze huidige klanten zoals Aegon, Alliander, ING, USG, Siemens, Stork en Vattenfall (Nuon) helpen ons om ook internationaal sneller te groeien. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat zij ons in al hun markten willen inzetten. Help jij ons de markt te veroveren?

Bij Springest vervullen we allemaal meerdere rollen, in plaats van slechts één functie. SPOC is dan ook eigenlijk een verzamelnaam voor een aantal rollen die je zal vervullen:

Go Site Owner Support
Go Adoption Hero
Go Implementation Hero
Op termijn komt daar waarschijnlijk nog een vierde rol bij, die van Account Manager. Doordat je meerdere rollen vervult is je werk erg divers, en blijft het altijd uitdagend! Je werkdag ziet er dan ook iedere dag anders uit, jij bepaalt namelijk zelf wat je doet, maar het zou bijvoorbeeld zo kunnen gaan:

9:30 – 09: 40 Standup meeting met een groep collega’s om je focus van de vorige en komende dag te bespreken.
09:40 – 11:00 Reageren op vragen die zijn binnengekomen van onze klanten
11:00 – 12:30 Verbeteringen bespreken met onze product ontwikkelaars om het gebruik van Go binnen een organisatie te vergroten
12:30 – 13:00 Heerlijke lunch
13:00 – 13:30 Tafeltennis of in de zon zitten op het terras
13:30 – 14:15 Tactical met je circle
14:15 – 16:00 Op bezoek bij een klant voor een evaluatiegesprek of de implementatie van het platform
16:00 – 18:00 Do it live! Iets dat beter kan aan de apps of processen die je gebruikt? Werk samen met een van de developers aan een betere manier. Alles kan!

Wat bieden wij:

Het belangrijkste van werken bij Springest, is jezelf en de organisatie verbeteren. Niet alleen omdat we actief zijn op de markt voor professionele en persoonlijke ontwikkeling, maar omdat we geloven dat een extreme focus op continue verbetering ons op de lange termijn succes oplevert. Naast dat Springest gewoon het leukste bedrijf is waar je ooit zult werken, zijn er nog wat extraatjes:

  • Een zeer prettige werkplek in het centrum van Amsterdam, met zit/sta werkplekken, tafeltennis, buitenbar en veel andere creatieve bedrijven om je heen.
  • Een jong team om je heen van webdevelopers, support & contentmedewerkers, marketeers, sales/business developers en user experience designers.
  • Gratis verse lunch, goede groene thee en espresso, OV-fiets en volledige reiskostenvergoeding.
  • Een Macbook Air
  • Minimaal €1.000 jaarbudget voor boeken, training en bezoek van congressen in je vakgebied.
  • Een zeer leerzame omgeving doordat je naast ervaren collega’s ook met een aantal vaste externe experts (sales helden, coaches en trainers) samenwerkt.
  • De mogelijkheid om parttime te werken, zelfs voor fulltime functies zodat je daarnaast bijv. freelance werk kunt doen. Een aantal mensen werkt bijvoorbeeld 36 uur per week om 1 dag in de 2 weken extra vrij te hebben voor klussen of eigen projecten.
  • Aandelen in Springest wanneer je een vast contract krijgt.

Zie voor meer ook Werken bij Springest!

Je collega’s

Bij Springest werk je met collega’s die allemaal heel goed zijn in wat ze doen en vrijwel allemaal beschikken over flink wat nerd skills. Als SPOC vervul je een belangrijke rol die door je collega’s op waarde wordt geschat. Springeteers gaan informeel met elkaar om en doen naast het werk ook veel dingen samen. Ons kantoor is een gezellige plek waar niks te gek is en waar we met zijn allen goed voor zorgen. We zijn actieve organisatoren en bezoekers van tal van Meetups en andere vormen van kennisoverdracht (leren is ons ding!) en we dragen heel actief bij aan het startup ecosysteem van Amsterdam. Daarnaast is Springest hét voorbeeld van hoe Holacracy en GTD voor een organisatie kan werken, wat weer alles te maken heeft met de organisatiestructuur zonder managers en andere onnodige overhead die we voeren.

Wat we van jou verwachten

Heel veel… maar je capaciteit en snelheid om te leren, te verwerken en te handelen zijn belangrijker dan je ervaring tot nu toe. Dat komt doordat wat we hier doen, nog nergens anders gebeurt. Wat heb je nodig om hierin te slagen?

  • Een drive om jezelf en onze organisatie continu te verbeteren en hoge kwaliteit te leveren;
  • Een eigen mening die je goed kunt overbrengen en kunt onderbouwen met data of bewijzen;
  • Grote affiniteit met internet, online tools als Google Apps en het gegeven dat “software is eating the world“;
  • Groot empathisch- en aanpassingsvermogen, zodat je je in onze klant (HR / L&D / inkoopmanagers) kunt verplaatsen en hem / haar kunt meenemen in de verandering die wij teweeg brengen.
  • Drive om “by the numbers” te werken en verantwoording te dragen voor een groot deel van onze inkomsten.
  • Motivatie om de organisatie om je heen beter te maken en af en toe kinderziektes te helpen genezen die een jonge organisatie kan hebben.
  • Technisch inzicht, zodat je begrijpt hoe het product werkt en dit uit kunt leggen, maar ook zodat je de juiste vragen weet te stellen om tot de kern van een probleem te komen (zoals bijvoorbeeld de 5 whys techniek).
  • Ervaring met Support, en zeker met online / SaaS oplossingen is een pré;
  • Tafeltennis-skills zijn ook een pré.

Interesse? Neem contact op met Ewout Meijer en stuur je Linkedin profiel. 

Wij werken niet met recruiters, dus benader ons daarvoor niet.

Je kunt je tot 1 februari aanmelden voor deze vacature, maar we starten zo snel mogelijk met de procedure.

Benieuwd hoe HRD in Nederland wordt georganiseerd?