Vacature: Online Marketing / Traffic Acquisition Manager in Amsterdam

Deze vacature is inmiddels vervuld door Peter.
Check Werken bij Springest voor vacatures en open sollicitaties.


We zoeken per direct een fulltime online marketeer / acquisition manager. Hij, zij of jij is of bent verantwoordelijk voor het verhogen van kwalitatieve traffic naar onze sites in 10 landen. Je begint bij 5 landen en 250.000 bezoekers per maand en samen met je Duitse, Engelse en Nederlandse collega’s ga je daar het komende jaar 1.000.000 van maken, toch?

Ben je ondernemend ingesteld en heb je passie voor kwaliteit en continue verbetering? Ben je niet vies van een discussie, kun je een strategie bedenken, naar tactiek en actie vertalen en kun je je ideeën met data onderbouwen? Ben je nauwkeurig, weet je je weg in Excel / Google Spreadsheets met import scripts en draaitabellen? Kan je goed overweg met Google Analytics en de Google AdWords editor? En het belangrijkste: ben je leergierig, open-minded, ondernemend, “get” je “things done” en sta je bekend als iemand met een drive die anderen kan motiveren door initiatief te nemen? Bedenk dan of je bij een snelgroeiende startup wil werken die de “Amazon of Learning” gaat worden… OK, first things first:

Wat je van ons mag verwachten:

  • Een zeer prettige werkplek in het centrum van Amsterdam, met zit/sta werkplekken, tafeltennis, bar, Wii, XBOX, pooltafel en veel andere creatieve bedrijven om je heen.
  • Een jong team om je heen van 9 webdevelopers, 5 support / contentmanagers, 3 online marketeers, 4 sales/ business developers, en een user experience designer.
  • Prima arbeidsvoorwaarden incl. lunch, goede groene thee, espresso, OV-fiets en reiskostenvergoeding.
  • Aandelen in Springest bij een vast contract.
  • Minimaal €1.000 eigen budget voor boeken, opleiding en bezoek van congressen in je vakgebied (vorig jaar bijv. Link Love en Search Love in Londen).
  • Een zeer leerzame omgeving doordat je naast met ervaren collega’s regelmatig met externe experts samenwerkt (o.a. Joost de Valk, Ulco Wierenga, Martijn Anschutz, Nina Baumann).

We zoeken:

Iemand die veel kan en nog meer wil leren. Je toekomstige teamgenoten zijn van alle markten thuis: open source webdevelopment, online marketing, klantenservice, accountmanagement, sales en productontwikkeling. Jij helpt en inspireert ze. Hier een greep uit de ToDo lijst die je voor je kiezen krijgt als je bij Springest komt werken:

  1. Stel voor NL en UK de traffic targets en strategie voor 2013 samen, doe dat samen met Daniel voor DE en met Rik voor .COM.
  2. Gebruik onderstaande todo’s en vragen als inspiratiebron om onze marketing schaalbaarder, gestructureerder te maken en altijd Kaizen toe te passen. Heb je meer mensen of middelen nodig? Als je onderbouwt wat je wilt en goede resultaten laat zien, kun je je gang gaan…
  3. Check dagelijks de AdWords campagnes (nu ong. 600 campagnes met daily budget van tegen de €1.000, bij een ROI in de buurt van 0 heb een ongelimiteerd budget), optimaliseer en groei veel zelf, zet acties uit om dit gestructureerd te doen in alle landen, omschrijf features en scripts voor onze developers om de campagnes op te schalen.
  4. Track de groei van onze ±20 grote mediapartners die onze API gebruiken, geef ze tips ter verbetering van hun marketing, bedenk manieren om ze beter te bedienen en ontwerp die samen met product manager Vincent.
  5. Doe dat op schaalbare manier bij de ±100 affiliates die we via M4N in Nederland bedienen, maar vergeet ook de Zanox en Tradedoubler partijen voor UK en DE niet…
  6. Via onze eigen “Paagrank” (obv de API van AuthorityLabs) track je de ranking van onze ±3000 focus keywords per land, bedenk SEO strategieën om bijv. onze subject pages hoger te krijgen dan training pages, en dan de tig concurrenten die we natuurlijk ook monitoren.
  7. Zorg voor een steady linkgroei samen met Yasmin voor NL, Daniel en Eva in DE, wat externe freelancers voor andere landen en die ene UK collega die je zelf moet gaan zoeken. Richt met hen Buzzstream steeds beter in zodat dit proces schaalbaar blijft.
  8. Laat je nog eens inspireren door wat Rand Fishkin (is zeker geen heilige, maar als je hem niet kent kun je stoppen met lezen ;)) over Springest te zeggen had op Search Love. Welke kant gaan we op met ons product om long term goed te blijven ranken?
  9. Bekijk met Daniel de stats van een Duitse concurrent, kunnen we ze wellicht overnemen, en hoe migreren we hun traffic/klanten/authority naar ons? Heb je nog ideeën voor NL overnames of samenwerkingen? Ga zelf op onderzoek uit en roep maar als je backup nodig hebt van Ruben of Roderick.
  10. Brief onze externe WordPress developer Bas voor doorontwikkeling van onze WP plugin (we willen ook kleine opleiders een tool geven om hun eigen aanbod te tonen) en zet andere externe developers aan het werk om ook Joomla en Drupal plugins te bouwen. Magento misschien ook, daar zijn vast veel affiliates in geïnteresseerd?
  11. Bedenk samen met Roderick en Pierrot hoe we volgend jaar 10.000 lokale trainers in NL aan Springest kunnen toevoegen (en daarna ook in de andere landen).
  12. Onze nieuwe data quality held gaat 100.000 nieuwe trainingen in UK, DE en .COM toevoegen het komende kwartaal: hoe gaan we dat qua SEO managen, wat moeten we qua category/subject structuur doen, welke content gaan we hoe toevoegen om uniek en relevant te blijven? Hoe gaan we springest.com lanceren en laten groeien, welke SEO boost kunnen we geven, hoe integreren het overgenomen FindyourMBA.com hierin?
  13. En het belangrijkste: neem continue initiatief om op basis van data en je eigen ideeën verbeteringen in onze (online/offline/affiliate/search/mobile/social/whatever) marketing te realiseren. Do it live, or get it done.

Nog even wat achtergrond over Springest:

Springest is een snelgroeiende en winstgevende startup die 4 jaar bestaat. We helpen onze websitebezoekers bij het vinden, vergelijken en kiezen van alles waar je van kunt leren. Inmiddels hebben we zo’n 29.500 opleidingen en 170.000 bezoekers per maand in Nederland, in totaal zo’n 80.000 opleidingen en 240.000 bezoekers. In 2010 werden we door lezers van Emerce en The Next Web gekozen als Startup van het Jaar. Ons doel is om de Amazon van het leren te worden, we zijn dan ook hard bezig met uitbreiding naar andere landen.

Interesse?

Heb je interesse in of vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Ruben Timmerman. Een CV is niet nodig, LinkedIn wel, en geef vooral een inhoudelijke motivatie. Schroom niet om je mening te geven over Springest :)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s